Chcem nezáväznú
cenovú ponuku

.: Prípadová štúdia -> živnostník-výrobca nábytku

internetová stránka, PPC, katalógová, bannerová, mobilná a emailová reklama, SEO, FLASH , DVD a PowerPoint prezentácie, PR články, copywriting

.: Základné informácie

Marek Jančo je 30-ročný stolár, ktorý sa venuje výrobe nábytku podľa priania zákazníkov, tzv. výroba nábytku šitá na mieru. Svojej podnikateľskej činnosti sa venuje sám v malom mestečku v Trenčianskom kraji. Ako živnostník podniká už 2 roky, počas ktorých nazbieral veľký počet referencií.
Prvých zákazníkov získal z radov svojich priateľov, ktorí ho ďalej odporúčali svojim priateľom a známym. Do svojej propagácie zahrnul inzerciu v lokálnych novinách, reklamný pútač a inzerciu v miestnom rozhlase.

.: Definovanie potrieb

Počas dvoch rokov svojej činnosti obslúžil viac ako 60 zákazníkov. Svoje podnikanie by chcel rozšíriť, prijať nových zamestnancov a nakúpiť stroje, na ktoré si chce zobrať úver. Marek si uvedomil, že bude potrebné investovať do svojej propagácie. Do marketingu ale nechce investovať veľa peňazí, preto sa rozhodol pre internetovú stránku, na ktorej by mohol prezentovať svoje portfólio poskytovaných služieb a referencie. Kedže sa špecializuje na výrobu nábytku na mieru, chcel by cez internet osloviť ľudí z celého západného Slovenska, ktorí hľadajú výrobcu špecifického nábytku za slušný peniaz.

.: Stratégia marketingu na internete

Marek sa obrátil na našu spoločnosť so svojimi požiadavkami. Po analýze jeho oblasti podnikania a konkurencie sme Marekovi odporučili nasledovnú marketingovú stratégiu na internete.

1. Internetová stránka

Marekovi vytvoríme internetovú stránku pomocou CMS systému, ktorý umožňuje jednoduchú správu obsahu. Pri tvorbe dizajnu použijeme moderný štýl stránky s cielením na emocionálnu stránku návštevníka. Toto cielenie zabezpečíme umiestnením veľkého obrázkového bannera na hlavnú stránku, ktorý v prvej sekudne zaujme pozornosť návštevníka.

Internetovú stránku budú tvoriť nasledujúce podstránky:

  • VÝROBA NÁBYTKU
    - podstránka delená do sekcií podľa typu vyrábaného nábytku (kuchynská linka, sektorový nábytok a pod.). Každá podsekcia bude obsahovať ilustračný obrázok s  popisom poskytovaných služieb.
  • PROFIL SPOLOČNOSTI
    - spolu s popisom histórie. Ľudia milujú príbehy. Veľmi radi si prečítajú proces vybudovania spoločnosti. Táto podstránka má za úlohu vyjadrovať záruku kvality poskytovaných služieb vo forme majiteľa ako zhotoviteľa výsledného produktu.
  • REFERENCIE
    - podstránka obsahuje prehľad už vyrobených výrobkov s dôrazom na dosiahnutú kvalitu spracovania a spokojnosti zákazníkov. Na tejto podstránke bude umiestnená fotogaléria so zhotovenými výrobkami s možnosťou detailného zväčšenia fotografií.
  • DOPRAVA
    - podstránka určená na informovanie zákazníkov ohľadom možností dopravy vyrobeného nábytku a jeho zostavením u zákazníka.
  • PARTNERI
    - na tejto podstránke sú umiestnené informácie pre potencionálnych partnerov. Stránka má za úlohu definovať všetky možnosti spolupráce a obsahovať zoznam všetkých aktuálnych partnerov spoločnosti pána Mareka.
  • KONTAKT
    - informáčná stránka, ktorá obsahuje všetky dôležité kontaktné a fakturačné údaje. Taktiež online mapu s GPS koordináciami a kontaktný formulár.

Marekova internetová stránka je už štandardne optimalizovaná pre vyhľadávače. Stránka obsahuje funkcionalitu na preklad textového obsahu do nemčiny a angličtiny. Týmto môže Marek osloviť potencionálnych partnerov alebo zákazníkov z okolitých krajín a nielen z tých. Vyhľadávanie na stránke je taktiež štandardom. Marek si nechal dôkladne implementovať analytický nástroj Google Analytics, podľa ktorého môže monitorovať návštevníko stránky. Konkrétne čo ľudia na stránke hľadali, odkiaľ prišli, či si stiahli prezentáciu o spoločnosti, poslali otázku cez kontaktný formulár, cez aké kľúčové slová prišli z internetových vhľadávačoch a pod. Pre Mareka sme zakúpili internetovú doménu www. marekjanco-nabytoknamieru.sk a jeho stránku umiestnili na náš internetový server, ktorý umožňuje funkčnosť stránky 24 hodínn denne. Taktiež je Marekova stránka z bezpečnostných dôvodov pravidelne zálohovaná.

S Marekom sme sa dohodli na pravidelnej aktualizácií stránky. Taktiež budeme pre neho zabezpečovať výrobou bannerov a dizajnu newslettrov, pravidelne zasielaných informácií pomocou emailu.

2. Internetový marketing

Katalógová reklama – neplatené zápisy

Marekovi sme odporučili zaradiť svoju internetovú stránku do internetových všetkých neplatených katalógov so základným popisom služieb. Tento úkon zvýši nájditeľnosť stránky na internete a taktiež sa týmto úkonom vytvoria spätné linky, ktoré zvýšia hodnotenie stránky internetovými vyhľadávačmi. Platené zápisy sme z hľadiska efektívnosti v tomto momente vylúčili.

PPC reklama (platba za kliknutie) v internetových vyhľadávačoch

Marek chce investovať do propagácie svojej spoločnosti. Kedže PPC reklama je jednou z najefektívnejšej formy reklamy, rozhodli sme sa pre Mareka vytvoriť PPC kampaň v internetovom vyhľadávači Google. Ak niekto bude hľadať pomocou vyhľadávača Google napríklad slovo „výroba nábytku na mieru“ a bude zo západného Slovenska, zobrazí sa mu aj Marekova reklama. Za reklamu sa platí iba v prípade prekliku na jeho internetovú stránku. Marek má novú modernú stránku, preto si myslíme, že tento druh reklamy prinesie veľa relevantných návštevníkov.

PPC reklamu chceme realizovať aj cez slovenský reklamný systém eTarget, ktorý je menej efektívnejší ako Google Adwords, ale umožňuje pri reklamnom texte zobraziť obrázok a reklamu zobrazuje na väčšine slovenských portálov (Zoznam.sk, Sme.sk a pod.). Tento systém je viacmenej vhodný pre budovanie povedomia o Marekovi ako výrobcovi nábytku na mieru.

Marekovi sme na začiatok nastavili zobrazovanie reklamy na 100 kľúčových slov. Realizovanú reklmanú kampaň sme prepojili s analytickým nástrojom, ktorý detailne monitoruje privedených návštevníkov. Ako parametre PPC reklamy sme nastavili maximálnu cenu za privedenéího návštevníka 0,05€, maximálny denný rozpočet 10€. Geografickú polohu celé západné Slovensko a čas zobrazenia reklamy od 9:00 do 22:00 hod. Marekovi budeme pravidelne zasielať reporty o stave jeho PPC reklamy, koľko minul peňazí z rozpočtu, aká bola konverzia na potencionálneho zákazníka, koľko získal návštevníkov a pod. Taktiež sme sa dohodli na priebežnej správe prebiehajúcej PPC reklamnej kampane.

Reklama na sociálnych sieťach (Facebook)

Marek pôsobí v oblasti zákazkovej výroby, ktorá nemá nič spoločné so sociálnymi sieťami a budovaním komunity. Sociálne siete, konkrétne Facebook, môžme ale marketingovo využiť na presné zacielenie reklamy. Príkladom môže byť cielenie zobrazenia reklamy na ženy od 30 do 50 rokov s geografickou polohou západné Slovensko, s členstvom vo Facebook skupinách o nových trendoch v bývaní. Reklama na Facebooku má výhodu v tom, že spolu s textom zobrazuje aj obrázok a platí sa iba za preklik na Marekovu internetovú stránku a nie za počet zobrazení reklamy.

Marekovi budeme tak isto ako pri PPC reklame pravidelne zasielať reporty o stave jeho kampane. Koľko minul peňazí z rozpočtu, aká bola konverzia na potencionálneho zákazníka, koľko získal návštevníkov a pod. Taktiež sme sa dohodli na priebežnej správe prebiehajúcej reklamnej kampane.

Bannerová reklama

Marek by chcel odprezentovať svoje tri výrobky, ktoré sa vymykajú štandardu klasického dizajnu nábytku. Navrhli sme pre neho reklamnú bannerovú kampaň na stránke portálu o nových trendoch v domácnostiach. Pomocou zobrazovaného banneru budeme propagovať uvedené nadštandardné výrobky a taktiež "call to action". Špeciálnu ponuku, zľavu 20% na výrobu nadštandardného nábytku. Dĺžka kampane je stanovená na jeden týždeň. Ciešom kampane je oslovenie ľudí, ktorí sa zaujímajú o nové trendy v bytovej otázke.

Na záver kampane Marekovi vytvoríme záverečnú správu ohľadom zhodnotenia bannerovej kampane, jej prínosoch a efektívnosti. Na základe tejto správy sa môže Marek rozhodnúť pokračovať v kampani.

3. Elektronický marketing

PowerPoint-ová prezentácia

Marek nám pri konzultácii marketingových možností povedal, že jeho zákazníci si radi prezerajú vyhotovené výrobky a nechávajú sa nimi inšpirovať. Z tohoto dôvodu sme mu navrhli, aby sme mu vytvorili PowerPointovú prezentáciu o profile spoločnosti s inšpiračnými fotografiami výrobkov, ktoré už zhotovil pre zákazníkov. Taktiež do tejto prezentácie by sme chceli umiestniť fotografický materiál spolu s textovým popisom nových trendov v nábytkárskom sektore. Zákazníci tak budú mať možnosť si kedykoľvek prezrieť Marekove vyrobené produkty a nové trendy, ktoré môžu ukázať svojim priateľom alebo im ich jednoducho preposlať.

Následne vytvorená PowerPointová prezentácia je jednoducho členená s moderným dizajnom, ktorá sa dá jednoducho preposlať pomocou emailu. Kedže prezentácia je atraktívne spracovaná, očakávame oslovenie veľkej skupiny ľudí, ktorá si bude danú prezentáciu sama medzi sebou preposielať. Týmto by vznikol virálny efekt dobrovoľného sa šírenia marketingového materiálu internetom.

PR články a copywriting

Kedže chceme podporiť realizovanú PPC kampaň v internetových vyhľadávačoch a oboznámiť ľudí s existenciou Marekovej spoločnosti, navrhli sme Marekovi vytvorenie PR článku o trendovom nábytku, ktoré už vyrobil pre svojich zákazníkov. Tento PR článok by sme potom dokázali umiestniť za veľmi výhodných podmienok na internetovom portále o nových trendoch v domácnostiach. Na záver kampane Marekovi pošleme vyhodnotenie a záverečnú analýzu PR kampane.

Emailový marketing

Mareka sme taktiež presvedčili o výhodnosti realizovania emailovej kampane pomocou spolupráce s partnerským internetovým obchodom (eShop-om) s doplnkami do interiéru domácností. Partnerskému eShopu sme vytvorili dizajn emailu a dodali potrebné materiály. Vytvorený email bude obsahovať informácie o nových produktoch v internetovom obchode a taktiež Marekovu špeciálnu akciu – týždňovú zľavu 20% pre zákazníkov internetového obchodu na všetky produkty a služby. Táto zľava bude umiestnená v danom emaile v textovej a obrázkovej forme. Email bude odoslaný prostredníctvom partnera svojim zákazníkom s pobytom na západnom Slovensku. Po ukončení kampane dostane od nás Marek detailné vyhodnotenie kampane – počet odoslaných emailov, koľko ľudí si ho prečítalo, prekliklo na Marekovu stránku a pod.
 

 

Chcem nezáväznú cenovú ponuku
Ilustračný obrázok - prehľad portfólia spoločnosti Avilu s.r.o. | e-commerce solutions

Pozor! pozrite si naše produktové portfólio (klikni sem)


 
Používame cookies. Pokračovaním používania našich služieb s tým súhlasíte. | Ok | Viac info >>